0

Kako se mentalno pripraviš na nosečnost

Kako se mentalno pripraviš na nosečnost

Kako se mentalno pripraviš na nosečnost

Čas karantene prinaša tako slabe kot dobre plati. Ena izmed dobrih, če načrtuješ nosečnost, je tudi ta, da imata sedaj s partnerjem na voljo ves čas na svetu, da se temu popolnoma posvetita. Če vaju seveda situacija ni pahnila v obdobje velike stresa in negotovosti. No, negotovi smo pravzaprav vsi, saj nihče v resnici ne ve kaj bo jutri…

Če le lahko, izkoristi ta čas, da se oba mentalno pripravita na tvojo nosečnost. Vsaka stvar je za nekaj dobra, če tudi na prvi pogled vse zgleda črno.

Dobro je vedeti kaj lahko pričakuješ

Za nosečnost je dobro biti vsaj malo pripravljen in imet načrt, a je sama nosečnost lahko ravno tako nepredvidljiva in ne gre vse po planu. Mentalna pripravljenost na nosečnost pomeni tudi, da razumevanje tega kaj lahko nosečnost prinese seboj. Čeprav rada verjamem, da če nosečnost načrtuješ že dlje časa, bo lažje preskočila vse ovire, ki bodo na poti do rojstva, saj te je že sama pot do zanositve verjetno “nagradila” z izzivi, katere s ta oba uspešno prestala!

Pričakovane “posledice” v nosečnosti so:

🌸Hrepenenje po hrani (kar prinaša seboj odvečne kilograme, ampak s tem se na tej točki ne rabiš obremenjevati, saj boš lahko nazaj v svoje prvotno stanje prišla hitro – če bo seveda to tvoja želja. Ni pa nujno! Pomembno je, da se dobro počutiš v svoji koži – karkoli že to pomeni.
🌸Bolečine in spremembe v telesu, ki jih do sedaj nisi poznala – ampak brez panike. V nosečnosti se bo v tvojem telesu dogajalo marsikaj, zato, so to le stranski učinki, ki jih boš lahko verjetno kar sama premagala.

Bolj neprijeten stvari (stanja), ki se ti lahko zgodijo pa so naslednje:

🌸Slabost, ki lahko traja do konca nosečnosti – to lahko rešuješ s posvetom z osebnim ginekolog ali pa se obrneš na kakšno podkovano in polno izkušenj osebo, ki ima “čez” alternativne predloge za reševanje slabosti. Ni prijetno, ampak veliko lahko narediš sama, s svojim raziskovanjem, da se to stanje omili.
🌸Ležeča nosečnost – tukaj na žalost alternative ni. Nočemo te strašiti, ampak je bolje zate, da tudi slabe strani nosečnosti vzameš v zakup… Saj veš, če se pripraviš oziroma vsaj vzameš v zakup “najslabši” možen scenarij in se ti pol ne zgodi, ti bo toliko lažje.

Pri načrtovanju nosečnosti je pomembno, da upoštevaš vse vidike, vsa stanja, ki se pogosto zgodijo, da se znaš, v primeru, da se znajdeš v njih, na njih primerno in pravočasno odzvati.

Tvoje mentalno zdravje je pomembno! 🙋‍♀

Skrb za zdravo življenje gre načeloma ženskam, ki načrtujejo nosečnost, dobro od rok. A kar opaža stroka je pomanjkanje mentalnega zdravja. Kar je v resnici tako zelo pomembno kot fizično, telesno zdravje ženske, ki načrtuje nosečnost. Nosečnost namreč pomeni veliko spremembo v življenju ženske in para, kar za seboj “potegne” prilagoditve, ki pa lahko prinesejo tako dobre kot slabe stvari. Oba s partnerjem sta odgovorna za to, kako se počutita, zato je pomembno, da se že pred nosečnostjo oba mentalno počutita čim bolje, da vaju sprememba ne vrže preveč iz tira. Čeprav, iskreno, se je težko popolnoma pripraviti na to, da se življenje obrne na glavo, saj bo to za vaju oba nekaj popolnoma novega. Ampak tudi to se da!

V kolikor se ali pa si se v preteklosti borila z depresijo, tesnobo ali napadi panike, potem ti svetujemo, da se o tem v času načrtovanja nosečnosti posvetuješ s svojim zdravnikom. Zaupaj mu svoje strahove, zaupaj jih tudi svojem partnerju, saj bo na koncu dneva on tisti, ki bo tvoja desna roka, ko boš rodila. Pomembno je, da si poiščeš pomoč, s tem ni popolnoma nič narobe.

Kaj lahko za svoje mentalno zdravje narediš vsak dan☀

📍mentalno počutje daj na prioritetni seznam svojih dnevih “nalog”, izzivov, to-do-jev
📍o sebi govori in misli samo pozitivne misli
📍vzemi si čas zase – za stvari, ki te veselijo, osrečujejo in se ob njih (ali po njih) počutiš dobro
📍na temo načrtovanja nosečnosti preberi kakšno dobro knjigo (seznam 4 zanimiv smo objavili tukaj)
📍s partnerjem se pogovarjajta o strahovih, o vseh neprijetnih mislih, ki jih imata v času načrtovanja nosečnosti
poskušajta izoblikovati strategijo o tem kako bosta vzgajala (čeprav je na začetku, ko je vse postavljeno na glavo, to težko, pa vseeno!)
📍stres črtaj iz svojega življenja na način, ki tebi najbolj odgovarja (joga, meditacija, dolgi sprehodi, preizkušanje novih receptov) – čisto vseeno je!

Načrtovanje nosečnosti je več kot le skrb za fizično zdravje. Načrtovanje nosečnosti je hkrati tudi skrb za mentalno zdravje, Vaju obeh. Na žalost vam nihče ne bo znal v naprej povedati kako se boste mentalno počutili v času nosečnosti, ampak dejstvo je, da lahko že danes poskrbiš za to, da ti bo lažje. In da se boš s situacijami in stanji lažje in bolj učinkovito spopadla.

Več kot boš danes naredila za svoje mentalno zdravje, lažje boš premagovala ovire, ko boš noseča in ko otrok enkrat pokukal na svet.

Je pa življenje nepredvidljivo in včasih žal ne gre po planu. Pomembno je, da ne obupaš in kar lahko storiš že danes ne odlašaj na jutri!

V kolikor bi rada, da bi bil tvoj test nosečnosti čim prej pozitiven, pa si pomagaj z ovulacijskim testom, ki ti bo za vsak dan v mesecu povedal v kateri fazi si in kdaj so tvoji plodni dnevi!

Mi smo s tabo. Z vama. Srečno!💝

Za vsa vprašanja smo ti na voljo na info@maybebaby.si in telefonski 041 336 352.