Prehrana in zanositev

Vitamin B12

živila, ki vsebujejo vitamin B12

Kaj je vitamin B12?

Vitamin B12 je eden izmed najbolj ključnih vitaminov v našem telesu. Prisoten je v vsaki celici našega telesa, kjer ima številne funkcije kot sestavini faktor v sintezi DNK in kot vitalni element pri ustvarjanju energije. Še najbolje se zavedamo pomembnosti njegove vloge, če izkusimo pomanjkanje vitamina B12. B12 v našem telesu skrbi za normalno delovanje živčnega in imunskega sistema, prav tako pomaga preprečevati utrujenost.

Simptomi pomanjkanja vitamina B12

  • slabši spomin
  • splošno pomanjkanje energije
  • depresija
  • glavoboli
  • neuravnovešeni ciklusi (ovulacija, kar ima pomembno vlogo pri plodnosti)

Nezadosten vnos vitamina B12 je močno povezan tudi s plodnostjo. Njegovo pomanjkanje je povezano tudi z ovulacijo, kar te lahko privede do neuravnovešenih ciklusov. Zelo pomemben je tudi za moške, kjer pa se pomanjkanje kaže v manjšem številu spermijev in nižji kvaliteti sperme.

Valens vitamin B12 ustno pršilo

Priporočen dnevni vnos

Priporočen dnevni vnos za odrasle ženske je 2,5mcg. Povečane dnevne potrebe po vitaminu B12 imajo tudi nosečnice in doječe matere, kjer je priporočen dnevni vnos za nosečnice 4,5 mcg, za doječe matere pa 5,5 mcg.

Vitamn B12 v prehrani

Največ vitamina B12 človek pridobi iz prehrane. Veliki večini populaciji primanjkuje samega vitamina B12, saj ga ne zaužijemo dovolj s prehrano, lahko se vitamin ne absorbira dovolj. Ker je topen v vodi, se ga velika večina izloči z urinom.

Za nadomeščanje vitamina B12 je ob hrani, ki je bogata s tem vitaminom, prav tako smiselna uporaba dodajanja vitamina B12, v obliki prehranskih dopolnil, ali B kompleksa, ki med drugim vsebujejo tudi ostale B vitamine.

Vsebnosti omenjenega vitamina v prehranskih dopolnilih so neprimerno višje kot v hrani, vendar kot vsa ostala prehranska dopolnila niso nadomestilo za zdravo in uravnovešeno prehrano.

Živila, ki vsebujejo omenjeni vitamin, so predvsem v ribah (losos, ostrige), telečjih jetercah, jajcih in puranjem mesu.

 

Biološka razpoložljivost, deloma pogojena z absorpcijo, ima pri hrani z vitaminom B12 zelo širok spekter. Zanimiva študija iz Japonske je primerjala koliko vitamina B12 iz različnih hranil človeško telo sploh lahko uporabi. V splošnem se smatra, da je biološka razpoložljivost tega vitamina okoli 50%.

 

Na vse objave

Podobne objave