Nosečnost

Zagledala sem PLUSEK, kaj sedaj?

par z pozitivnim nosečniškim testom

Trenutek, ko izvemo za nosečnost, je zagotovo eden najpomembnejših in najsrečnejših v našem življenju. Nekatere plusek čakajo že kar nekaj časa, nekatere pa lahko preseneti. Prvi tedni so lahko polni, hormonskih sprememb, veselja ter sreče in pa tudi skrbi.

Pogostokrat sledi vprašanje: Kaj pa naj zdaj? Poglejva si nekaj osnovnih korakov.😉

  • Pregled pri izbranem ginekologu

    Po potrjenem testu nosečnosti, je zdaj je pravi čas, da se naročiš na prvi pregled pri svojem ginekologu, na katerem ginekolog opravi vaginalni ultrazvok, s katerim potrdi nosečnost. Določi tudi, če je nosečnost v maternici ali gre za morebitno izvenmaternično nosečnost, določi število plodov in vitalnost (navzočnost plodovih srčnih utripov), dolžino ploda in s tem pričakovani termin poroda. Pri pregledu boš dobila boš tudi svojo materinsko knjižico.

  • Ne pozabi na folno kislino

    Pri nosečnici se potrebe folata povečajo, zato je folna kislina zelo pomembna tudi pri razvoju ploda. Pomanjkanje folata v nosečnosti je dejavnik tveganja za okvaro nevralne cevi, iz katere se razvijejo možgani, hrbtenjača, hrbtišče lobanje in vretenca ploda. Najnovejši podatki kažejo, da lahko ščiti tudi pred prezgodnjim porodom, zato je jemanje folne kisline res priporočljivo.

  • Prehrana

Če prej še nisi, je zdaj čas, da se posvetiš tudi prehrani. Pravilna prehrana v času nosečnosti je pomembna tako za mamico in njeno zdravje kot tudi za razvoj ploda.. Zavedaj se, da vse kar zaužiješ ti, v določenem deležu dobi tudi tvoj plod. Hrana naj bo raznolika in uravnotežena, bogata z beljakovinami, minerali in vitamini, pomembo pa je tudi, da popiješ dovolj tekočine. Pri različnih oblikah prehrane in dietah, ki izključujejo določeno skupino živil, se posvetuj s strokovnjakom – izbranim zdravnikom ali kliničnim dietetikom.

Ker se zaradi sprememb v tem obdobju nosečnica velikokrat lahko sreča s pomanjkanjem posameznih hranil, je določene v primeru, da jih s hrano ne moreš nadomestiti smiselno dodajati tudi v obliki prehranskih dopolnil. Poglejva si nekaj najpogostejših:

  • Železo

V nosečnosti lahko nastopi anemija, zaradi pomanjkanja železa. V primeru, da osebni zdravnik ugotovi pomanjkanje na podlagi preverjanja tvoje ravni železa, ti bo tudi ustrezno svetoval. Testiranje je priporočljivo opraviti že pred načrtovano nosečnostjo, saj so posledice pomanjkanja železa najhujše v 1. trimesečju. Vrednost je priporočljivo testirati večkrat, saj potrebe po železu tekom nosečnosti naraščajo, predvsem v zadnjem trimesečju.

  • Magnezij

Veliko nosečnic ima močne, nenadne nočne krče, najpogosteje v mečih in stopalih. Ker magnezij prispeva k normalnemu delovanju mišic, se velikokrat svetuje, jemanje v obliki prehranskih dopolnil. S tem lahko zmanjšaš intenzivnost krčev.

  • Omega-3

V primeru, da nosečnica ne uživa morskih sadežev, zlasti mastnih morskih rib, npr. losos in morskih sadežev, je smiselno dodajanje v obliki prehranskega dopolnila. Omega-3 (DHA) skrbi za razvoj možganov in oči ploda.

  • Holin

Kar 90% nosečnic ne zadovolji potreb po holinu, ki je pri nosečnici 900-950mg/dan, medtem, ko je pri odrasli ženski potreba po holinu 400-450g/dan. Holin je pomemben za uspešno ugnezditev, razvoj možganov in nevralne cevi ploda ter za pravilno delovanje posteljice. Glavni vir holina je lecitin, ki ga najdeš tudi v obliki prehranskega dopolnila. Tukaj je vredno izpostaviti uživanje jajc, ki tudi vsebujejo holin.

  • Uživaj

Vse misli, ki se ti takrat porajajo, vsa čustva, vprašanja in skrbi.. Vse to je normalno. Zaradi hormonov se ti lahko hitro se zgodi, da se začneš obremenjevati s stvarmi, ki ti sploh niso pomembne. Poskusi se čimbolj sprostiti in negativne misli dati na stranski tir. Nosečnost je res prav posebno in čarobno obdobje v ženskem življenju, zato se sprosti, razvajaj in naj bo tvoja nosečnost vedno na prvem mestu.

nosečnica s srčkom v roki

Na naši spletni trgovinici lahko izbiraš med različnimi zanesljivimi testi nosečnosti. 🤰

Za Maybebaby, Doris

Na vse objave